Sabtu, 27 Juli 2013

taklukkan anak susah diatur


Tips Untuk Ibu: Taklukan Anak Susah Diatur

Selasa, 25 Juni 2013 10:35

courtesy shutterstockVemale.com - Memiliki anak yang sedang dalam masa pertumbuhan memang memerlukan energi ekstra. Mereka terkadang sulit diberi nasihat dan dilarang bila akan melakukan sesuatu yang salah. Anak-anak yang susah diatur membuat stres ibunya. Namun jangan khawatir, anak-anak bisa berubah menjadi manis kok bila kita mau untuk mengubahnya secara perlahan-lahan. Bila anak Anda susah untuk diberitahu, mungkin Anda belum melakukan hal-hal di bawah ini untuk mengubahnya:
1. Broken record
Selama ini Anda memilih untuk berteriak atau memarahi anak bila mereka mulai rewel karena keinginan mereka tidak dituruti? Atau Anda selalu menuruti permintaan si anak karena tidak ingin mendengar tangisan mereka? Maka Anda perlu menerapkan cara 'broken record'. Selama yang mereka minta bukanlah kebutuhan penting dan tidak harus menuruti, Anda bisa menolaknya. Anda harus kuat hati dan mengendalikan emosi bila mereka mulai marah atau rewel. Dengan begitu mereka akan belajar bahwa mereka tidak selamanya bisa mendapatkan apa yang mereka inginkan dengan cara menangis dan merengek kepada kedua orang tuanya.
2. Tunjukkan tekad kuat
Ketika dihadapkan dengan pertengkaran yang sulit dengan anak, orang tua harus menjaga tekad mereka sebagai orang tua. Ketika kita menyerah, walau tidak mengatakannya, anak-anak bisa mengetahui apakah mereka bisa menang atau tidak. Anda harus tetap konsisten bila sudah berkata tidak dan tidak mudah luluh. Biarkan anak belajar bahwa orang tuanya menyayanginya tidak dengan cara selalu memberikan apa yang mereka minta.
3. Fokus pada perilaku positif
Ada beberapa anak yang rewel dan susah diatur hanya karena mereka mencari perhatian dari kedua orang tuanya. Anda harus memahami kenapa anak Anda bersikap tidak menyenangkan dan susah diatur. Berikan perhatian kepada anak Anda tanpa membuat mereka merasa bahwa mereka bisa meminta apa saja karena sudah mendapat perhatian lebih dari orang tuanya.
Menjadi orang tua memang tidak mudah ladies. Ada saja cobaan dan permasalahan yang terjadi setiap hari. Tidak sekolah untuk menjadi orang tua yang baik namun bila mau belajar maka Anda bisa menjadi orang tua yang terbaik bagi anak Anda dan taklukan segala permasalahan yang ada.

Kamis, 25 Juli 2013

gejala adhd in indonesia :)

ADHD Anak & Remaja Gejala
Oleh JOHN M. Grohol, Psy.D

Remaja ADHD Anak & fitur utama SymptomsThe dari attention deficit hyperactivity disorder (ADHD atau) adalah kurangnya perhatian, hiperaktif, dan / atau impulsif. Tapi Karena Kebanyakan anak-anak dan bahkan remaja Semoga menampilkan perilaku ini dari waktu ke waktu, adalah penting untuk tidak menganggap Bahwa setiap anak atau remaja Anda lihat Dengan gejala ini memiliki ADHD.

Gejala gangguan perhatian defisit hiperaktif biasanya kita Mengembangkan selama beberapa bulan. Secara umum impulsif dan hiperaktif yang diamati sebelum ada pemberitahuan kurangnya perhatian, que Sering Muncul kemudian.

Ini Mei Juga tidak diketahui Karena "lalai daydreamer" dapat diabaikan Ketika orang yang "tidak bisa duduk diam" di sekolah atau bekerja atau sebaliknya mengganggu akan melihat terlebih dahulu. Gejala-gejala yang dapat diamati dari ADHD akan bervariasi banyak MAKA Tergantung pada situasi dan Tuntutan spesifik itu membuat pada Individu kontrol diri.

Berbagai bentuk ADHD Dapat mengakibatkan seseorang dicap berbeda - terutama pada anak-anak. Sebagai contoh, seorang anak yang impulsif Mungkin dicap sebagai "masalah kedisiplinan." Seorang anak pasif Dapat Digambarkan sebagai "tidak termotivasi." Tapi ADHD Bisa menjadi penyebab Kedua pola perilaku. Ini Mungkin hanya akan sebelas Diduga pukul hiperaktivitas anak, distractibility, kurang konsentrasi, atau impulsif mulai mempengaruhi, kinerja sekolah, persahabatan, atau perilaku di rumah.

Ada tiga subtipe ADHD umumnya diakui oleh para profesional, sekarang disebut "presentasi" dalam DSM-5:

Terutama hiperaktif-impulsif Presentasi - Jika gejala gejala hiperaktif-impulsif kurangnya perhatian tapi tidak Telah ditunjukkan untuk Sedikitnya 6 bulan.
Presentasi Terutama lalai - Jika gejala kekurangan perhatian tetapi tidak gejala hiperaktif-impulsif Telah ditunjukkan untuk Sedikitnya 6 bulan.
Gabungan Presentasi - Jika gejala Kedua kurangnya perhatian dan hiperaktif-impulsif Telah ditunjukkan untuk Sedikitnya 6 bulan.
Seseorang harus memiliki gejala ADHD hadir sebelum usia 12 agar dapat didiagnosis.

Juga harus ada bukti Bahwa perilaku ADHD hadir dalam dua atau lebih pengaturan - misalnya, di rumah dan di sekolah, dengan teman dan keluarga, dan kegiatan lainnya. Seseorang yang bisa memperhatikan di sekolah tetapi lalai hanya di rumah biasanya kita tidak akan Kualifikasi untuk diagnosis ADHD.

Hiperaktif / impulsif Jenis ADHD
Seseorang yang hiperaktif selalu tampak "di mana" atau Terus-menerus bergerak. Orang Mei lari sekitar menyentuh atau bermain dengan apa yang ada di depan mata, atau berbicara tanpa henti. Duduk diam saat makan malam atau Selama kelas di sekolah dapat hampir mustahil. Mereka menggeliat dan gelisah Di kursi mereka atau berkeliaran di sekitar ruangan. Atau Mereka May menggoyangkan kaki mereka, sentuhan segalanya, atau ribut tekan pensil mereka.

Remaja Hiperaktif Bisa Juga merasa gelisah internal. Mereka sering merasa perlu untuk tetap sibuk dan Mei mencoba untuk melakukan beberapa hal sekaligus.

Orang yang impulsif tampaknya tidak dapat Kontrol reaksi langsung mereka atau berpikir sebelum Mereka bertindak. Mereka akan melontarkan komentar Sering pantas, menunjukkan emosi mereka tanpa menahan diri, dan bertindak tanpa memperhatikan konsekuensi yang sangat penting. Semoga Mereka merasa sulit untuk menunggu untuk hal-hal yang Mereka Inginkan, atau untuk mengambil giliran mereka dalam permainan. Semoga Mereka ambil mainan dari anak lain atau memukul atau bahkan bertindak Ketika marah.

Sebagai remaja, impulsif Semoga orang memilih untuk melakukan hal-hal itu memiliki pahala instan bukannya melihat melalui kegiatan yang membutuhkan usaha lebih tetapi akan menyebabkan lebih besar tapi tertunda penghargaan.

Gejala diagnostik khusus hiperaktif-impulsif adalah:

Sering gelisah Dengan atau keran tangan atau kaki, atau menggeliat di kursi.
Sering meninggalkan tempat duduk dalam Situasi Ketika tetap duduk diharapkan (misalnya, meninggalkan kursi di kelas atau di tempat kerja mereka)
Menjalankan atau mendaki dalam Situasi mana tidak pantas
Melontarkan jawaban sebelum mendengar seluruh pertanyaan
Berbicara berlebihan
Mengganggu atau mengganggu orang lain
Memiliki kesulitan menunggu dalam antrean atau bergiliran
Tidak dapat bermain atau terlibat dalam kegiatan di waktu luang diam-diam
Merasa sangat gelisah, seolah-olah "digerakkan oleh motor", dan berbicara berlebihan.
Seorang anak atau remaja harus memenuhi 6 atau lebih gejala di atas untuk Sedikitnya 6 bulan untuk Kualifikasi untuk komponen ini diagnosis ADHD. Sebagai Dengan Semua diagnosa, Juga Perilaku ini harus memiliki, dampak negatif langsung terhadap Fungsi sosial dan akademik seseorang.

Jenis Lalai ADHD
Seseorang didiagnosis Dengan Jenis Terutama lalai dari ADHD mengalami kesulitan fokus pada satu hal dan Mei bosan dengan tugas setelah hanya beberapa menit. Namun, Jika Mereka melakukan sesuatu Mereka benar-benar menikmati, Mereka biasanya kita tidak memiliki kesulitan membayar perhatian. Tetapi fokus disengaja, perhatian sadar untuk mengatur dan menyelesaikan tugas atau mempelajari sesuatu yang baru adalah sulit.

Pekerjaan rumah adalah Terutama keras. Mereka akan lupa untuk menuliskan tugas, atau meninggalkannya di sekolah. Mereka akan lupa untuk membawa pulang sebuah buku, atau membawa pulang salah satu. Pekerjaan rumah, Ketika akhirnya selesai, akan penuh dengan kesalahan. Hal ini Sering Ditemani frustrasi bagi anak dan orang tua mereka.

Orang lalai jarang impulsif atau hiperaktif, tapi punya masalah membayar perhatian yang signifikan. Seringkali Mereka Muncul untuk melamun, "lalai," mudah bingung, bergerak lambat, dan lesu. Semoga Mereka memproses informasi lebih lambat dan kurang akurat daripada yang lain. Seorang anak dengan kurangnya perhatian memiliki waktu sulit memahami apa yang saya atau dia yang seharusnya dilakukan Ketika guru Memberikan instruksi lisan atau bahkan ditulis. Kesalahan sering terjadi. Orang duduk diam dan Mei Tampil untuk bekerja, namun pada kenyataannya tidak sepenuhnya memperhatikan atau memahami tugas dan instruksi.

Orang Dengan Bentuk ADHD Sering Dengan Lainnya bergaul lebih baik daripada bentuk-bentuk lebih impulsif dan hiperaktif, Puncak Gust Mungkin tidak Memiliki jenis yang sama masalah sosial Dengan Bentuk umum lainnya ADHD. Karena itu, masalah dengan kurangnya perhatian yang Sering Terabaikan.

Gejala diagnostik kurangnya perhatian adalah:

Tidak memberikan perhatian dekat dengan rincian atau membuat kesalahan ceroboh dalam sekolah, pekerjaan, atau kegiatan lainnya
Sering mengalami kesulitan mempertahankan perhatian dalam tugas atau kegiatan bermain
Sering tampaknya tidak mendengarkan Ketika berbicara Langsung
Sering mengalami kesulitan mengatur tugas dan kegiatan, Sering melewatkan dari satu kegiatan yang belum selesai yang lain (misalnya, gagal memenuhi tenggat waktu; berantakan, pekerjaan tidak teratur, kesulitan menjaga Organized)
Mudah Menjadi terganggu oleh rangsangan yang tidak relevan, seperti pemandangan dan suara (atau pikiran yang tidak berhubungan)
Gagal untuk memperhatikan instruksi dan membuat kesalahan ceroboh, tidak menyelesaikan pekerjaan, tugas atau Tugas
Kerugian atau lupa hal-hal yang diperlukan untuk suatu tugas, seperti pensil, buku, tugas atau alat
Menghindari, tidak menyukai atau enggan untuk terlibat dalam Hal Itu pikiran mengambil banyak usaha untuk jangka waktu yang panjang
Apakah Seringkali pelupa dalam aktivitas sehari-hari (misalnya, melakukan tugas, menjalankan tugas, kembali panggilan, membayar tagihan, menjaga janji)
Seorang anak atau remaja harus memenuhi 6 atau lebih gejala di atas untuk Sedikitnya 6 bulan untuk Kualifikasi untuk komponen ini diagnosis ADHD. Sebagai Dengan Semua diagnosa, Juga Perilaku ini harus memiliki, dampak negatif langsung terhadap Fungsi sosial dan akademik seseorang.

ADHD Gabungan Jenis
Seseorang menunjukkan hiperaktif, impulsif dan kurangnya perhatian yang Dianggap Memiliki presentasi gabungan ADHD, que menggabungkan semua gejala di atas.

gejala adhd

Childhood & Teenager ADHD Symptoms

By JOHN M. GROHOL, PSY.D.

Childhood & Teenager ADHD SymptomsThe main features of attention deficit hyperactivity disorder (orADHD) are inattention, hyperactivity, and/or impulsivity. But because most young children and even teenagers may display these behaviors from time to time, it is important not to assume that every child or teen you see with these symptoms has ADHD.
Symptoms of attention hyperactivity deficit disorder usually develop over several months. In general, impulsiveness and hyperactivity are observed before one notices the lack of attention, which often appears later.
It also may go unnoticed because the “inattentive daydreamer” may be overlooked when the person who “can’t sit still” at school or work or is otherwise disruptive will be noticed first. The observable symptoms of ADHD will therefore vary a great deal depending on the situation and the specific demands it makes on an individual’s self-control.
Different forms of ADHD may result in a person being labeled differently — especially in children. For example, an impulsive child may be labeled a “discipline problem.” A passive child may be described as “unmotivated.” But ADHD could be the cause of both behavior patterns. It may only be suspected once the child’s hyperactivity, distractibility, lack of concentration, or impulsivity start affecting school performance, friendships, or behavior at home.
There are three subtypes of ADHD generally recognized by professionals, now called “presentations” in the DSM-5:
  • Predominantly Hyperactive-Impulsive Presentation — If symptoms of hyperactivity-impulsivity but not symptoms of inattention have been shown for at least 6 months.
  • Predominantly Inattentive Presentation — If symptoms of inattention but not symptoms of hyperactivity-impulsivity have been shown for at least 6 months.
  • Combined Presentation — If symptoms of both inattention and hyperactivity-impulsivity have been shown for at least 6 months.
A person must have symptoms of ADHD present before age 12 in order to be diagnosed.
There must also be evidence that the ADHD behaviors are present in two or more settings — e.g., at home and at school; with friends andfamily; and in other activities. Someone who can pay attention at school but is inattentive only at home usually wouldn’t qualify for a diagnosis of ADHD.

Hyperactive/Impulsive Type of ADHD

A person who is hyperactive always seem to be “on the go” or constantly in motion. The person may dash around touching or playing with whatever is in sight, or talk incessantly. Sitting still at dinner or during a class at school can be nearly impossible. They squirm and fidget in their seats or roam around the room. Or they may wiggle their feet, touch everything, or noisily tap their pencil.
Hyperactive teenagers may also feel internally restless. They often feel the need to stay busy and may try to do several things at once.
People who are impulsive seem unable to control their immediate reactions or think before they act. They will often blurt out inappropriate comments, show their emotions without restraint, and act without considering the consequences. They may find it hard to wait for things they want, or to take their turn in games. They may grab a toy from another child or hit or even act out when upset.
As teenagers, impulsive people may choose to do things that have an instant reward instead of seeing through activities which take more effort but would lead to greater but delayed rewards.
Specific diagnostic symptoms of hyperactivity-impulsivity are:
  • Often fidgets with or taps hands or feet, or squirms in seat.
  • Often leaves seat in situations when remaining seated is expected (e.g., leaving seat in classroom or in their workplace)
  • Running or climbing in situations where it is inappropriate
  • Blurting out answers before hearing the whole question
  • Talking excessively
  • Interrupting or intruding on others
  • Having difficulty waiting in line or taking turns
  • Unable to play or engage in leisure activities quietly
  • Feeling very restless, as if “driven by a motor”, and talk excessively.
A child or teen must meet 6 or more of the above symptoms for at least 6 months to qualify for this component of the ADHD diagnosis. As with all diagnoses, these behaviors must also have a direct, negative impact on the person’s social and academic functioning.

Inattentive Type of ADHD

A person diagnosed with the Predominantly Inattentive type of ADHD have trouble focusing on any one thing and may get bored with a task after only a few minutes. However, if they are doing something they really enjoy, they usually have no trouble paying attention. But focusing deliberate, conscious attention to organizing and completing a task or learning something new is difficult.
Homework is particularly hard. They will forget to write down an assignment, or leave it at school. They will forget to bring a book home, or bring home the wrong one. The homework, when finally finished, will be full of mistakes. It is often accompanied by frustration for the child and their parents.
Inattentive people are rarely impulsive or hyperactive, but have a significant problem paying attention. They often appear to be daydreaming, “spacey,” easily confused, slow moving, and lethargic. They may process information more slowly and less accurately than others. A child with inattention has a hard time understanding what he or she is supposed to do when a teacher gives oral or even written instructions. Mistakes are frequent. The person may sit quietly and appear to be working, but in reality is not fully attending to or understanding the task and the instructions.
People with this form of ADHD often get along better with others than the more impulsive and hyperactive forms, as they may not have the same sorts of social problems common with the other forms of ADHD. Because of this, the problems with inattention are often overlooked.
Diagnostic symptoms of inattention are:
  • Not giving close attention to details or making careless mistakes in schoolwork, work, or other activities
  • Often has difficulty sustaining attention in tasks or play activities
  • Often does not seem to listen when spoken to directly
  • Often has trouble organizing tasks and activities, often skipping from one uncompleted activity to another (e.g., fails to meet deadlines; messy, disorganized work; difficulty keeping organized)
  • Becomes easily distracted by irrelevant stimuli, like sights and sounds (or unrelated thoughts)
  • Fails to pay attention to instructions and makes careless mistakes, not finishing work, chores or duties
  • Loses or forgets things needed for a task, like pencils, books, assignments or tools
  • Avoids, dislikes or is reluctant to engage in things that take a lot of mental effort for a long period of time
  • Is often forgetful in daily activities (e.g., doing chores, running errands; returning calls, paying bills; keeping appointments)
A child or teen must meet 6 or more of the above symptoms for at least 6 months to qualify for this component of the ADHD diagnosis. As with all diagnoses, these behaviors must also have a direct, negative impact on the person’s social and academic functioning.

Combined Type of ADHD

A person exhibiting hyperactivity, impulsivity and inattention are considered to have the combined presentation of ADHD, which combines all of the above symptoms.

adhd

http://psychcentral.com/lib/attention-deficit-hyperactivity-disorder-fact-sheet/0001602
As with all mental disorders, the exact cause of attention deficit disorder (ADHD) is unknown, so parents should not blame themselves for this problem. It is likely that many factors play a role in each case of ADHD, very little of which has to do with specific parenting or child rearing skills.
Inevitably, parents will ask themselves “What did I do to cause this?” or “How could I have prevented it?”, but most of the evidence points to genetic factors, environmental facts or brain damage.
Instead, parents should focus on how best to help their child with ADHD. Experts hope that someday, understanding the causes of the condition will lead to effective therapies, and evidence is building on the side of genetic causes for ADHD rather than elements of the home environment. Certain aspects of a child’s environment may, however, affect the symptom severity of ADHD once it is established.
Possible causes of ADHD include:
Genes
ADHD has a strong genetic basis in the majority of cases, as a child with ADHD is four times as likely to have had a relative who was also diagnosed with attention deficit disorder. At the moment, researchers are investigating many different genes, particularly ones involved with the brain chemical dopamine. People with ADHD seem to have lower levels of dopamine in the brain.
Children with ADHD who carry a particular version of a certain gene have thinner brain tissue in the areas of the brain associated with attention. Research into this gene has showed that the difference are not permanent, however. As children with this gene grow up, their brains developed to a normal level of thickness and most ADHD symptoms subsided.
Nutrition and Food
Certain components of the diet, including food additives and sugar, can have clear effects on behavior. Some experts believe that food additives may exacerbate ADHD. And a popular belief is that refined sugar may be to blame for a range of abnormal behaviors.
However, the belief that sugar is one of the primary causes of attention deficit disorder does not have strong support in the research data. While some older studies did suggest a link, more recent research does not show a link between ADHD and sugar. While the jury is still out on whether sugar can contribute to ADHD symptoms, most experts now believe that the link is not a strong one. Simply removing sugar from a child’s diet is unlikely to significantly impact their ADHD behavior.
Some studies also suggest that a lack of omega-3 fatty acids is linked to ADHD symptoms. These fats are important for brain development and function, and there is plenty of evidence suggesting that a deficiency may contribute to developmental disorders including ADHD. Fish oil supplements appear to alleviate ADHD symptoms, at least in some children, and may even boost their performance at school.
The Environment
There may be a link between ADHD and maternal smoking. However,women who suffer from ADHD themselves are more likely to smoke, so a genetic explanation cannot be ruled out. Nevertheless, nicotine can cause hypoxia (lack of oxygen) in utero.
Lead exposure has also been suggested as a contributor to ADHD. Although paint no longer contains lead, it is possible that preschool children who live in older buildings may be exposed to toxic levels of lead from old paint or plumbing that has not been replaced.
Brain Injury
Brain injury may also be a cause of attention deficit disorder in some very small minority of children. This can come about following exposure to toxins or physical injury, either before or after birth. Experts say that head injuries can cause ADHD-like symptoms in previously unaffected people, perhaps due to frontal lobe damage.
Other Possible Causes
ADHD researchers are currently investigating the frontal lobes of the brain — the areas controlling problem-solving, planning, understanding other people’s behavior, and restraining our impulses.
The brain is divided into two halves, and the two frontal lobes communicate through a bundle of nerve fibers called the corpus callosum. These areas, and nearby brain cells, are being examined by ADHD researchers. Using brain imaging methods, the experts can get an idea of the location of the psychological deficits of ADHD.
A 2002 study found that children with ADHD had 3-4 percent smaller brain volumes in all the brain regions measured. But children on ADHD medication had similar brain volumes to unaffected children, in some of the areas measured.
One big difference was the amount of “white matter” — long-distance connections between brain regions that normally become stronger as a child grows up. Children with ADHD who had never taken medication had an abnormally small volume of white matter.